Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Mosolygó Óvoda bemutatkozó

2009.10.09

Óvodavezető: Stefán Mariann

Tagintézmény-vezető: Molnár Ildikó

Az 1979-ben megnyitott óvodánk 200 férőhelyes, ideális környezetben található, hiszen közelünkben folyik a Duna, közel a hegyvidék.

Tágas, világos csoportszobáinkat, tornatermünket folyamatosan szépítjük. Programunk szemléletéhez híven zömében természetes anyagokkal dekorálunk. A termekben a viszonylag határolt terek lehetőséget adnak a különböző tevékenységi formák egyidejű megvalósítására. Minden csoport rendelkezik saját természetsarokkal, ezen kívül gazdag látnivalót kínáló központi természetsarok látható óvodánk folyosóján.

Az óvoda mozgásos játékra, sporttevékenységekre, napfürdőzésre, homokozásra alkalmas udvarral rendelkezik. Sövénnyel elkerített mászó kert, beszélgető sarkok, babaházak, libikókák, csúszdák, a teraszokon ábrázolásra is alkalmas területek, állnak a gyermekek rendelkezésére.

Munkánkat heti két alkalommal logopédus és pszichológus segíti.

Programunk megvalósítása érdekében igyekszünk minél többször elvinni óvodásainkat maradandó élményt nyújtó kirándulásokra, múzeumlátogatásokra.

Helyi programunk: „A környezet szeretetére és védelmére nevelés az óvodában.”

A környező világ megismertetésére, annak minél szemléletesebb bemutatására eszközként használjuk fel a drámapedagógia módszerét, ezt ma már szinte minden területen sikerrel alkalmazza az óvónők többsége. Pedagógusaink a környezetet szerető, ismerő és értőn ápoló kreatív emberek, akik szeretnek és tudnak játszani, gyermeki szemmel látni, gyermeki fejjel gondolkodni, és gyermeki szívvel érezni.. Az értelmi fejlesztésben a „tapasztalni, megismerni” elvet valljuk. A tevékenységek meghatározója mindig a gyerekek belső érzelmi motiváltsága. „Keresem minden gyerek sajátos titkát, és azt kérdezem, hogyan segíthetném abban, hogy önmaga lehessen.” /Janus Korczak/ Éppen ezért igyekszünk minél behatóbban, mindenre kiterjedően megismerni a gyermeket, megteremteni érzelmi biztonságát és tiszteletben tartani egyéni fejlődési ütemét, személyiségét. Közvetlen környezetünket úgy alakítjuk, hogy neveltjeink észrevehessék a szépet és a jót, a követendőt és életkoruknak megfelelő kritikai érzékkel forduljanak a negatív jelenségek felé. Nem korosztályokra differenciáljuk a kitűzött feladatokat, hanem az adott feladatot készítjük elő úgy, hogy a gyermek önmaga differenciálhasson ismeretei, képességei, érzelmei szerint. Vegyes csoportokat indítunk, tapasztalatink szerint ez hatékonyabban segíti a gyermekek szocializálódását is.